Azonos szerkezetű, magyar hieroglifákból alkotott világmodellek a világ távoli tájain

Varga Géza küldte be 2018. 06. 14., cs - 08:03 időpontban

Régen mondom már a magamét az írástörténet magyar kezdeteiről, de a népeknek kevés az idejük és másképpen tudják. A mondanivalóm megértéséhez meg majdnem annyi idő kellene, mint a kutatáshoz, azaz több évtized. Ezért, ha tanult emberek előtt adom elő az álláspontomat, akkor az udvariasak szemmel láthatóan elkedvetlenednek, a kevésbé figyelmesek simán le is tudománytalanoznak - pedig csak az ő tudásuk nem korszerű. Ezért - az írástani helyzet belátása érdekében - támogatom az alábbi világmodellek szíves megtekintését.

 

A világmodellek hasonló szerkezetűek. Annak belátásához, hogy az alkotóelemeik magyar jelekkel azonosak, nem kellenek évtizedek. A mondanivalómon megütköző értelmes emberek ezek után elkezdhetnek töprengeni az írástani-őstörténeti helyzeten és várhatóan utánaolvasnak a témának. Bevallom: erre számítok. A lovasszobromat az MTA előtti térre szeretném.

 

 

Azonos szerkezetű, magyar hieroglifákból alkotott világmodellek a világ távoli tájain

1. ábra. Gót/szarmata világmodell a VI. századi Angliából, a Magyar hieroglif írás c. kötetem egyik ábrája a jelen cikkben az olvasó figyelmébe ajánlott sarokjelképekkel (ligatúrákkal), balra fent a világmodell magas sarok mondata, jobbra fent a székely írás "m" (magas) és "s" (sarok) jele, balra lent az Indus-völgyi kultúra világmodelljének magas sarok olvasatú sarokjelképe, jobbra lent egy anasazi indián tál világmodelljének magas sarok olvasatú sarokjelképe

 

A felülnézeti világmodell (mandala) a teremtett és rendezett világ jelekből összeállított szimbolikus térképe - amit eddig is tudtunk. Négyes osztású, mert az Ararát tövéből induló szent folyók a világot négy részre osztják. A világmodell sarkain az égbe vezető út valamilyen jelképe található. Csak azt kell hozzátenni, hogy valamilyen csodálatos okból kifolyólag ezeket a világmodelleket a székely írásjelek párhuzamaiból alkották meg. A jelen cikkben bemutatott világmodellek sarkain a magas sarok mondatjel szerepel a magyar hieroglif írás magas és sarok jeléből összeállítva. Ezekből a magyar hieroglifákból alakult ki az akrofónia során a ma is használatban lévő székely írás "m" és "s" betűje.

 

 

 

Azonos szerkezetű, magyar hieroglifákból alkotott világmodellek a világ távoli tájain

2. ábra. Anaszazi tál világmodellje, sarkain a magas sarok mondattal

 

 

Azonos szerkezetű, magyar hieroglifákból alkotott világmodellek a világ távoli tájain

3. ábra. Acoma edény világmodellje, sarkain a magas sarok mondatjellel

 

 

Azonos szerkezetű, magyar hieroglifákból alkotott világmodellek a világ távoli tájain

4. ábra. Kirgiz szőnyeg világmodellje, sarkain a magas sarok mondatjellel

 

 

Azonos szerkezetű, magyar hieroglifákból alkotott világmodellek a világ távoli tájain

5. ábra. Az Indus-völgyi kultúra edénye Pakisztán területéről, világmodelljének sarkain a magas sarok mondatjelekkel, az alsó sorokban további magyar jelpárhuzamokkal

 

Az írástani helyzet ecseteléséhez szükségesnek gondolom ismételten megemlíteni, hogy a jelek - a Nemetz Tibor matematikussal 1993-ban elvégzett és közreadott valószínűségszámításunk szerint - nem véletlenül, hanem az írásrendszerek rokonsága miatt hasonlóak. Egy korábbi cikkünkben foglalkoztunk már azzal is, hogy az archaikus díszítésű eurázsiai és amerikai edényeken az Éden elolvasható térképe szerepel.

 

Varga Géza

Új hozzászólás